Menu

niedziela, 4 września 2016

Peanut butter pie - ciasto bez pieczenia

Ostatnio kupiłam kilogram masła orzechowego (bez dodatku cukru, soli i oleju palmowego). Myślałam, że będzie mdłe i nie będzie mi smakować...jak bardzo się myliłam zjadając masło łyżka po łyżce w różnych konfiguracjach (z nutellą, bananem, musli, a pod koniec dnia posmarowałam nim jeszcze prince polo...). 

W trosce o moją wagę (masło orzechowe jest na maxa kaloryczne!) postanowiłam zrobić ciasto. Oczywiście proste, szybkie, bez pieczenia (nie lubię latem włączać piekarnika, już bez niego jest wystarczająco gorąco).

Ciasto zrobiłam wieczorem i jadłam już z samego rana następnego dnia. Do kawy idealne! Składniki podane są na małą tortownicę (średnica 17 cm). Ciasto musi być cały czas w lodówce, ponieważ serek z wiaderka nie jest tak gęsty i zwarty jak twaróg. Ważne, żeby do polewy czekoladowej dodać śmietankę (sama czekolada sprawi, że przy krojeniu ciasto nam się 'rozwali' - czekolada będzie twarda, a masa miękka).

Czas przygotowania: 15 minut  
Czas pozostawienia w lodówce: najlepiej cała noc 

Poziom trudności: łatwe  
Przydatne naczynia: blender (lub woreczek foliowy i wałek), miska, szpatułka do mieszania, tortownica 17 cm, garnek, miska szklana, papier do pieczenia




Składniki:
- 15 ciastek Oreo (lub Neo z Lidla)
- 3 łyżki masła

- 500g sera białego (w wiaderku)
- 5 dużych łyżek masła orzechowego
- 4 łyżki cukru pudru

- tabliczka mlecznej czekolady + 2 łyżki śmietanki 30%
- pół tabliczki białej czekolady + 1 łyżka śmietanki 30%
- 2 ciastka Oreo/Neo do posypania na wierzch ciasta

1. Do blendera wrzucamy ciastka (całe) - blendujemy do uzyskania proszku. Dodajemy masło i blendujemy do połączenia się składników. Masa musi być mokra.

2. Tortownicę wykładamy papierem do pieczenia. Wrzucamy otrzymaną masę i dociskamy ją do dna (dłonią, dosyć mocno). Zakrywamy folią i wstawiamy do lodówki na czas przygotowywania masy serowej.

3. Do miski wrzucamy ser, masło orzechowe i cukier puder - dokładnie łączymy. Wylewamy masę na spód z ciastek.

4. W małym garnku zagotować wodę. Włożyć większą miskę do garnka(kąpiel wodna), wrzucić do niej połamaną tabliczkę mlecznej czekolady i śmietankę - cały czas mieszać do roztopienia i połączenia się składników. Roztopioną czekoladą od razu polewamy ciasto. Wstawiamy do lodówki na całą noc.

5. Następnego dnia w takiej samej kąpieli wodnej roztapiamy białą czekoladę ze śmietaną i polewamy nią ciasto (można użyć foliowego woreczka - do woreczka wlewamy czekoladę i wycinamy dziurkę). Całość posypujemy pokruszonymi ciastkami.

Smacznego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz