Menu

niedziela, 23 listopada 2014

Czekoladowe ciasteczka

Do upieczenia tych czekoladowych ciastek sprowokowała mnie restauracja KFC... W jaki sposób? Będąc w Arkadii na zakupach nagle zgłodniałam, a że czasu było mało chciałam zjeść coś na szybko. Kupując mini zestaw dostałam do degustacji kawałek ciastka (nowość). Jem - dobre (zjadłabym więcej) z ciekawości patrzę na cenę... 4 złote/szt. Mówię sobie :'o nie' - idę po składniki!








Składniki:
- tabliczka czekolady gorzkiej (100 g)
- tabliczka czekolady mlecznej (100 g)
- 1/3 szklanki cukru
- 1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1/3 łyżeczki sody oczyszczonej
- 1/3 kostki masła
- 1 jajko
- 100 g mąki pszennej

1. Gorzką czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Dodajemy cukier, masło - łączymy.

2. Dodajemy rozbełtane jajko, proszek do pieczenia, sodę oraz mąkę - dokładnie mieszamy do połączenia się składników.

3. Mleczną czekoladę siekamy/łamiemy i dokładamy do masy czekoladowej.

4. Na blachę wykładamy papier do pieczenia. Za pomocą łyżki układamy masę na papier (1 łyżka - 1 ciastko) i spłaszczamy lekko.

5. Pieczemy 10 minut w 180 stopniach C. 

Smacznego:)

15 komentarzy:

  1. Już lecę spróbować, ciasteczko czekoladowe z białą czekoladą z KFC urzekło mnie niemiłosiernie. Biegnę po składniki i zaczynam!!! <3 Dziękuje za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Już czwarty, jak nie piąty raz będę korzystała z Twojego przepisu :) bardzo dziękuję i pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło to słyszeć:) Dziękuję bardzo i również pozdrawiam!:)

      Usuń
  3. Hmm... Brzmi apetycznie, a jak zrobić żeby jeszcze były takie białe drobinki chyba z czekolady jak w tamtych? Pyta laik w pieczeniu więc poproszę o zrozumienie :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłam te ciastka z Twojego przepisu. Pyszne są, ale sie przestraszyłam jak tak bardzo wyrosły. Moja mama mowila ,,ta blogerka wali ścieme". A potem okazało sie, że sa dobre i bedziemy je czesciej robic. Dzięki za przepis 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa:) Wszystkie przepisy i zdjęcia wrzucam od razu i nic nie ściemniam:) Czasem dużo zależy od składników i piekarnika. Pozdrawiam:)

      Usuń
  5. Ile wychodzi ciastek z tego przepisu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy jakiej wielkości - mi wyszło ok.10 sztuk. Pozdrawiam

      Usuń
  6. Mam pytanie: czy Wasze ciastka wychodzą kruche? Bo ja robiłem zgodnie z przepisem i niestety wyszły miękkie w środku... Co zrobić aby były bardziej kruche?

    OdpowiedzUsuń
  7. Musisz dodać mniej mokrych elementów. Albo może troszkę za krótko je piekłeś albo też może musza poczekać, jak na święta

    OdpowiedzUsuń
  8. CUDOWNE! :)
    ja zaś wolę bardziej mokre-myślałam, aby dodać troszkę mleka. Będę kombinować i mniej je "zgniotę" przy nakładaniu, bo rozlały się po całej blaszce, ale są przepyszne :*

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń