Menu

niedziela, 6 marca 2016

Burgery wołowe

"Zamówić burgery?" - "Nie! Ja zrobię!!!"

Pobiegłam do Lidla, kupiłam składniki i za chwilę pyszne, domowe burgery były już gotowe! Wykorzystałam bułki wiejskie - sprawdziły się bardzo! Nie lubię tych sztucznych hamburgerowych czy hot dogowych, pieczywopodobnych wytworów.

Chciałam sama upiec bułki, ale głód był silniejszy i czasu było mało:) 

Czas przygotowania: 5 minut
Czas smażenia: 8 minut   

Poziom trudności: łatwe  

Przydatne naczynia: miska, nóż, deska do krojenia, patelnia, łyżeczka, szpatułka do przerzucania mięsa





Składniki:
- 500 g mięsa mielonego wołowego
- 1 cebula czerwona
- 4 suszone pomidory
- szczypiorek
- 1 jajko
- sól, pieprz

- 4 bułki
- 4 plastry sera żółtego
- 4 liście sałaty
- 4 plastry pomidora
- 4 plastry cebuli czerwonej
- 4 plastry sera mozzarella
- 8 plastrów ogórka świeżego

- 4 łyżki keczupu
- 2 łyżki majonezu

- 2-3 łyżki oliwy

1. Do miski wrzucamy: mięso mielone, pokrojoną w kostkę cebulę, pokrojone w kostkę suszone pomidory, pokrojony drobno szczypiorek, jajko, sól i pieprz. Łączymy dokładnie ręką.



2. Rozgrzewamy patelnię, dodajemy oliwę. Formujemy 4 kotlety na burgery i wkładamy na patelnię. Smażymy ok.3 minuty z jednej strony, przewracamy szpatułką i po 1 minucie nakładamy na każde mięso plaster żółtego sera (można przykryć pokrywką, ale i bez tego ser się roztopi).

3. W międzyczasie przekroić bułki na pół i posmarować z dwóch stron keczupem połączonym z majonezem. Położyć po 1 liściu sałaty i sera mozzarella.

4. Mięso wykładamy na bułki z przygotowaną sałatą i serem, na to nakładamy pomidora, cebulę i po 2 plastry ogórka. Przykrywamy drugą połówką bułki (również posmarowaną sosem).

Smacznego:)

1 komentarz:

  1. Ja bardzo lubię burgery wołowe i często robię jak przychodzą znajomi w odwiedziny.Dodaje do mięsa bardzo dużo czosnku wtedy są bardziej aromatyczne. A gdy zdarza mi się wyjść w miasto to idziemy do Road American. maja tam bardzo dobre jedzenie i na pewno najlepsze burgery we Wrocławiu

    OdpowiedzUsuń