Menu

poniedziałek, 16 maja 2016

Papryki z wołowiną i pieczarkami

Wczoraj sklepy były pozamykane, o czym znów zapomniałam. Miałam plan kupić filety z kurczaka i zrobić szaszłyki na patelni grillowej, a tu klops:) Wyciągnęłam więc z zamrażarki kawałek wołowiny i przygotowałam papryki faszerowane - trochę inne niż zawsze, bo bez ryżu.

Z tego względu, że nie mam maszynki do mięsa, wykorzystałam mój niezastąpiony blender - daje radę!

Czas przygotowania: 10 minut
Czas smażenia: 10 minut
Czas pieczenia: 16 minut   

Poziom trudności: średnio łatwe  

Przydatne naczynia: patelnia, szpatułka, blender, nóż, deska do krojenia, blacha, folia





Składniki:
- 3 papryki
- kawałek wołowiny (ok.200 g)
- 5 pieczarek
- pół małej cebuli
- 2 łyżki śmietany
- oliwa, sól, pieprz

1. Wołowinę mielimy za pomocą maszynki do mięsa (lub blendera). Cebulę kroimy drobno. Pieczarki kroimy w mniejsze kawałki.

2. Na rozgrzanej patelni z dodatkiem oliwy podsmażamy mięso (dodajemy sól i pieprz) - cały czas mieszamy, żeby mięso nie przywarło do patelni.

3. Dodajemy pieczarki i cebulę i podsmażamy na mniejszym ogniu do momentu zarumienienia się pieczarek. Dodajemy śmietanę, wyłączamy kuchenkę i mieszamy.

4. Piekarnik rozgrzewamy do 200 stopni C. Papryki myjemy, odkrajamy górę i wydrążamy środek. Do każdej papryki wkładamy mięsny farsz.

5. Nafaszerowane papryki układamy na blaszce wyłożonej folią i wkładamy do piekarnika na max.16 minut.

Smacznego:)

1 komentarz: