Menu

wtorek, 3 maja 2016

Kakaowe pancakesy

Będąc wczoraj w sklepie dziwiłam się, dlaczego ludzie robią zakupy tak wielkie, jakby czekał nas jakiś armagedon! Ale przecież dziś Święto Konstytucji 3 Maja. Sklepy pozamykane, należało się zabezpieczyć!

Ja miałam dziś robić placek po węgiersku, ale kompletnie wypadło mi z głowy, że dziś raczej nie kupię wszystkich potrzebnych składników. Dlatego też, zrobiłam kakaowe pancakesy, żeby na spokojnie i bez głodu przemyśleć kwestię dzisiejszego obiadu:)

Czas przygotowania: 8 minut  
Czas smażenia: ok. 2 minuty/3 sztuki   

Poziom trudności: łatwe 
Przydatne naczynia: miska, blender, patelnia, szpatułka, łyżka, szklanka do odmierzania   






Składniki:
- 2 jajka
- 1 szklanka mleka
- 1/4 szklanki wody gazowanej
- 1.5 szklanki mąki
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 1 łyżeczka sody oczyszczonej
- 1/4 roztopionego masła
- 2 duże łyżki kakao
- 1/3 szklanki cukru pudru
- szczypta soli

- masło klarowane do smażenia (może być olej)

1. Wszystkie składniki wrzucamy do większej miski. Miksujemy do otrzymania jednolitej masy.

2. Patelnię rozgrzewamy, dodajemy masło, rozcieramy na całą patelnię. Smażymy małe pancakesy (1 łyżka = 1 pancake) z dwóch stron (bardzo krótko).

Podawać z ubitą śmietaną i migdałami.
Smacznego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz