Menu

poniedziałek, 5 stycznia 2015

Wafelki z kremem kakaowym

To jeden z pyszniejszych przepisów mojej Babci. Jak byłam mała, wraz z moimi kuzynkami najbardziej lubiłyśmy oblizywać końcówki od miksera, oraz miskę z kremem, który "nie zmieścił" się już do wafelków:) Wafelki te chodziły już za mną od paru dni i wreszcie postanowiłam je wykonać.


Składniki:
- wafle suche (5 płatów)
- kieliszek wódki
- kostka masła
- szklanka cukru (dałam trochę mniej)
- 4 łyżki kakao
- 2 jajka (całe)

1. Jajka ubijamy z cukrem w misce nad parą wodną. Trzeba uważać, żeby się nie ścieły.Użyłam do tego miksera ręcznego. Ubijać długo - minimum 15 minut! Po tym czasie odkładamy w chłodne miejsce do wystudzenia.

2. W drugim naczyniu ucieramy masło. Łyżka po łyżce dodajemy jajko ubite z cukrem.

3. Dodajemy kakao i kieliszek alkoholu - miksujemy na małych obrotach do połączenia się wszystkich składników w jednolitą masę.

4. Na pierwszy płat wykładamy ok.2 łyżki kremu i rozcieramy za pomocą noża. Przykrywamy kolejnym płatem wafla i powtarzamy czynność. Ostatniego wafla nie smarujemy!

5. Całość przykrywamy suchą ściereczką, na którą kładziemy coś ciężkiego np. miskę z wodą.

6. Wafelki najlepsze są na następny dzień (są lekko wilgotne). Kroimy według uznania.

Smacznego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz