Menu

piątek, 2 stycznia 2015

Sernik z serków typu philadelphia

I kolejny rok minął. Mam nadzieję, że w tym roku będę miała więcej czasu na gotowanie i uzupełnianie wpisów na be-tasty, oraz, że w końcu uda mi się ugościć w swojej kuchni Kitchen Aid'a:) Wam życzę spełnienia marzeń, szczęścia, pieniędzy i zdrowia.

Dziś przepis na sernik, który już dawno chciałam upiec, ale wiecznie było mi szkoda pieniędzy na ser typu philadelphia. Warto raz na jakiś czas zainwestować w ten produkt spożywczy. Sernik jest bardzo delikatny i prosty do wykonania. Dzięki folii, którą przykryłam ciasto podczas pieczenia, pozostał on śnieżnobiały.



Składniki na spód:
- 2 opakowania herbatników albo ciastek owsianych
- 3 łyżki masła
- garść ulubionych orzechów

Składniki na masę serową:
- 4 opakowania serka typu philadelphia (1 opakowanie to 125 g)
- 3 jajka
-200 ml śmietany 18%
- 250 g cukru (najlepiej trzcinowego)
- 1 łyżka mąki ziemniaczanej
- sok z połowy cytryny

1. Ciastka i orzechy kruszymy, dodajemy miękkie masło, dokładnie mieszamy i wciskamy do tortownicy uprzednio wyłożonej papierem do pieczenia - wkładamy do lodówki.

2. Do miksera wrzucamy wszystkie składniki na masę serową. Miksujemy do połączenia się składników (nie za długo).

3. Masę serową wylewamy na schłodzony spód, przykrywamy folią i pieczemy w 170 stopniach C przez 45 minut.

Smacznego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz