Menu

poniedziałek, 14 grudnia 2015

Ciasto pomarańczowe

U nas w domu zawsze na święta jest mandarynkowiec, czyli ciasto z mandarynek (jak sama nazwa mówi) i bez mąki! Tym razem drobna modyfikacja przepisu, zamiast mandarynek dodałam pomarańcze.

Najdłuższa część to gotowanie pomarańczy, ale nic bardziej przyjemnego - wrzucamy i zapominamy na 2h. Byleby pod przykryciem, bo inaczej woda wyparuje, pomarańcze się przypalą i tyle z tego pieczenia.

Czas samego przygotowania masy = jeden blok reklamowy na antenie TVN:) Dosłownie. Zapach podczas gotowania pomarańczy i pieczenia ciasta wprowadza świąteczny klimat już tak konkretnie. Ciasto jest lekko wilgotne i jakże zdrowe:) 

Czas gotowania pomarańczy: 2h
Czas przygotowania: 6 minut
Czas pieczenia: ok.1h

Poziom trudności: łatwe
Przydatne naczynia: garnek, łyżka, blender, miska, blacha, papier do pieczenia




Składniki:
- 200g migdałów (ja wykorzystałam Bakalland)
- 4 jajka
- 2 pomarańcze
- 6 łyżek cukru
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia

- cukier puder (3-4 łyżki)
- sok z połówki cytryny
- skórka pomarańczowa

1. Pomarańcze zalewamy wodą tak, żeby były całe zakryte - gotujemy pod przykryciem ok.2h. Odsączamy i studzimy.

2. Migdały mielimy na proszek - wrzucamy do miski. Jajka ucieramy z cukrem i proszkiem do pieczenia - dodajemy do miski. Pomarańcze kroimy na 4 części i blendujemy. Wszystko razem mieszamy delikatnie łyżką.

3. Piekarnik nagrzać do 180 stopni C. Tortownicę/blachę wysmarować masłem, wylać masę i piec ok.1h (ja wyciągnęłam 10 minut przed końcem). Sprawdzać co jakiś czas.

4. Na koniec polać lukrem cytrynowym (cukier puder + sok z cytryny) oraz skórką pomarańczową.

Smacznego:)

9 komentarzy:

  1. Jaki wymiar blachy jest na zdjęciu?

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Zawsze z tymi rozmiarami blaszek jest problem :)

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam,
    zainteresował mnie ten przepis, bo unikam mąki ;)
    Czy pomarańcze gotujemy ze skórką?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam:) Tak pomarańcze gotujemy całe ze skórką:)

      Usuń
    2. Dziękuję, muszę wypróbować :)

      Usuń
  5. Jakiej wielkości pomarańcze Pani używa i czy gotujemy owoce ze skórką?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do tego przepisu użyłam dwie, średnie pomarańcze. Owoce gotujemy całe - ze skórką i bez krojenia.

      Usuń