Menu

środa, 20 stycznia 2016

Wegetariańskie rigatoni z brokułem

Ostatnio zdałam sobie sprawę, że nie wyobrażam sobie obiadu bez dodatku mięsa. Od dziecka jestem bardzo mięsożerna, ale ostatnimi czasy podczas posiłku zjadam go tak naprawdę bardzo mało! A mimo to MUSI być 'jego' obecność, bo inaczej wydaje mi się, że się po prostu nie najem... Dziś zaryzykowałam i wykonałam danie 100% wegetariańskie i lekkie. Da radę się najeść, chociaż nie powiem - tego mięsa trochę brakuje:)

Czas przygotowania: 5 minut
Czas gotowania: 6 minut
Czas podsmażania: 8 minut

Poziom trudności: bardzo łatwe
Ilość porcji: 3
Przydatne naczynia: patelnia, dwa garnki, łyżka drewniana/szpatułka, nóż, deska do krojenia, obieraczka do marchewki, łyżka









Składniki:
- 1 brokuł
- 1 cebula biała
- 1 marchewka
- śmietana 200ml
- makaron np.rigatoni 300g

- olej
- sól, pieprz, papryka chili

1. Brokuł myjemy i gotujemy w całości ok.6 minut.

2. Cebulę i marchewkę kroimy w paski, podsmażamy na oleju (na średnim gazie). Dodajemy przyprawy.

3. Na patelnię dodajemy kawałki brokułu i ugotowany al dente makaron. Zmniejszamy gaz do minimum, dodajemy śmietanę i wszystko razem łączymy.

Smacznego:)

3 komentarze:

  1. Asiu, to przepis idealny dla mnie :-) Nie dość, że wege (bo ja akurat posiłku z mięsem sobie nie wyobrażam :-), to jeszcze tak szybki i łatwy w przygotowaniu :-) Dzięki za inspirację!

    OdpowiedzUsuń