Menu

środa, 3 czerwca 2015

Pleśniak

To moja pierwsza przygoda z pleśniakiem i muszę przyznać, że wyszło niezłe ciasto. Chociaż na początku włożyłam ciasto do piekarnika i zapomniałam go włączyć... Słodko-kwaśne ciasto z bezą. Przecudnie pachnie podczas pieczenia wypełniając swoim zapachem cały dom. Ja użyłam dżemu z czarnej porzeczki, ale z każdym innym (kwaśnym) będzie smakował obłędnie.







Składniki (na małą tortownicę):

- 2 jajka
- 1/4 szklanki cukru pudru
- 100 g masła
- 1,5 szklanki mąki pszennej
- 2 łyżki kakao
- dżem z czarnej porzeczki
- szczypta soli
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia

1. Masło ucieramy z mąką, żółtkami, łyżką cukru pudru, solą i proszkiem do pieczenia. Po otrzymaniu jednolitej masy dzielimy ciasto na dwie kule (małą i dużą). Do małej dodajemy kakao i zagniatamy. Obie kule owijamy folią spożywczą i wkładamy do lodówki na 30 minut.

2. Białka ubijamy ze szczyptą soli, pod koniec dodajemy cukier puder.

3. Małą tortownicę wykładamy papierem do pieczenia. Większą kulę dzielimy na 2 części - pierwszą ścieramy za pomocą tarki na dno tortownicy, smarujemy dżemem, ścieramy kulę z dodatkiem kakao, smarujemy ubitymi białkami i na koniec ścieramy jasną kulę.

4. Pieczemy w 190 stopniach C przez 45 minut.

Smacznego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz