Menu

wtorek, 10 stycznia 2017

Krem z batatów

Tę zupę krem jadłam niedawno u mojej Cioci. Nie byłam głodna, ale tak pachniało z kuchni, że nie mogłam się oprzeć. Ostatni raz kiedy miałam w ręku bataty zrobiłam z nich domowe, grube frytki z rozmarynem. Ta zupa jest naprawdę doskonała, mimo, że tak prosta do wykonania. Polecam serdecznie.

Czas przygotowania: 25 minut   

Poziom trudności: łatwe  
Przydatne naczynia: garnek, blender, nóż, deska do krojenia, obieraczka do warzyw/nóż


https://goo.gl/UEfGl4

Składniki:
- 2 duże bataty (800 g)
- 1 puszka mleka kokosowego
- 1/2 łyżeczki imbiru
- 1/2 łyżeczki curry
- 1/4 łyżeczki ostrej papryki
- sos sojowy, tabasco
- pieprz

- śmietana
- szczypiorek

1. Bataty obieramy, kroimy w mniejsze kawałki i gotujemy do momentu kiedy będą miękkie.

2. Blendujemy ugotowane bataty z mlekiem kokosowym, dodajemy przyprawy.

3. Wrzucamy z powrotem do garnka i podgotowujemy. Jeśli konsystencja zupy krem nam odpowiada - danie jest gotowe (podawać ze śmietaną i szczypiorkiem). Jeśli zupa jest za gęsta można dodać 1,5 szklanki gorącej wody i dalej gotować (wówczas należy dodać więcej przypraw).

Smacznego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz