Menu

niedziela, 19 czerwca 2016

Niedzielne śniadanie - jajko na miękko

Uwielbiam niedzielne śniadania. Zawsze są takie trochę ekskluzywne i inne niż te, w ciągu tygodnia. Od dziś w każdą niedzielę rano będę publikowała post zatytułowany "Niedzielne śniadanie", w którym będzie przepis i inspiracja:)

Niedzielne śniadanie to dobra okazja do tego, żeby trochę zwolnić bieg, przygotować się psychicznie na kolejny tydzień i celebrować poranek jak najdłużej:)

Dziś jajko na miękko - choć to dziwne, że publikuję to właśnie ja... 

Bardzo dawno nie jadłam jajka na miękko, gdyż u mnie musi być zawsze wszystko dokładnie ścięte (kiedyś jajecznica byłam jednym wielkim wiórem!). Jeśli jednak białko jest ścięte, a żółtko płynne jest to dla mnie akceptowalne  (tu polecam raviolo con uovo z płynnym żółtkiem, które uwielbiam!:) 

Ważne, żeby gotować jajko dokładnie 4 minuty! Wtedy mamy idealnie ścięte białko bez żadnych płynnych, białych kawałków.

Czas przygotowania: 2 minuty
Czas gotowania: 4 minuty  

Poziom trudności: łatwe  
Przydatne naczynia: garnek, łyżka   





Składniki:
- jajka (ilość według uznania) - ja miałam rozm.M
- woda

- opcjonalnie: rukola, pomidorki koktajlowe, chleb ciemny, serek ziołowy

1. Jajka wyciągamy wcześniej z lodówki, żeby miały temperaturę pokojową.

2. W małym garnku gotujemy wodę. Gdy będzie już wrzała, za pomocą łyżki delikatnie wkładamy je do garnka i odmierzamy czas 4 minuty - po tym czasie wyciągamy jajka z wody i lekko zalewamy zimną wodą.

Smacznego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz