Menu

czwartek, 9 czerwca 2016

Kluski leniwe (serniki)

Ten przepis zatytułowałam 'kluski leniwe', ale ja tak naprawdę nazywam te danie 'serniki'. Od kiedy pamiętam moja Babcia, Mama tak nazywają te kluski, więc jak mogłabym mówić inaczej:) Przecież to rozumie się samo przez się! Głównym składnikiem jest ser, więc słowo 'serniki' jak najbardziej jest tutaj odpowiednie! 

Proste, szybkie, tanie danie. Koniecznie podawać z bułką tartą i masłem.

Czas przygotowania: 3 minuty  
Czas gotowania: 2 minuty od czasu wypłynięcia   

Poziom trudności: bardzo łatwe

Przydatne naczynia: miska, garnek, łyżka




Składniki:
- 1 jajko
- 300 g sera białego (ja dałam z wiaderka)
- 4 łyżki mąki (+ trochę do podsypania)
- szczypta soli

opcjonalnie: masło, bułka tarta, cukier

1. Jajko roztrzepujemy w misce, dodajemy ser, mąkę i sól - wszystko razem zagniatamy do powstania jednolitej masy.

2. Blat podsypujemy mąką, ugniatamy jeszcze trochę ciasto i przekrajamy na pół. Jedną połówkę rolujemy w dłoniach, przygniatamy palcami i wykrajamy romby. Z drugą połówką ciasta robimy to samo. (Gdy ciasto się za mocno klei koniecznie podsypać mąką!).

3. Wrzucać do gotującej się wody, zamieszać od razu dużą łyżką od dołu i gotować 2 minuty od czasu wypłynięcia serników na wierzch.

Podawać z roztopionym masłem z bułką tartą i cukrem.

Smacznego:)

2 komentarze:

  1. ja pierwszy i ostatni raz jadłam te kluski na szkolnej stołówce. Na pewno zrobię, ale bez dodatku bułki tartej. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Są dobre nawet i bez bułki tartej, ale domowej roboty na pewno lepsze niż ze stołówki:)

    OdpowiedzUsuń