Menu

środa, 14 października 2015

Sernik dyniowy

Do tego przepisu najistotniejszym składnikiem jest puree z dyni, które przygotowałam dzień wcześniej według tego przepisu: PUREE Z DYNI. Puree wykorzystam jeszcze do syropu pumpkin spice, który można dodać do kawy i jest w smaku podobny do Pumpkin Spice Latte ze Starbacksa. 

Smak i zapach dyni jest bardzo specyficzny, dlatego przed wykonaniem tego sernika zastanówcie się, czy jesteście na to gotowi! To nie jest zwykły, polski, domowy sernik:) Bardzo mocno odbiega od tego tradycyjnego nie tylko smakiem, ale też intensywnym zapachem i mocnym kolorem.

Czas przygotowania: 15 minut
Czas pieczenia: 1,5 h
Poziom trudności: średnie
Przydatne naczynia: blender, łyżka, szklanka, mikser, tortownica, większa blacha (do kąpieli wodnej), folia aluminiowa







Składniki:

*na spód
- 150 g ciasteczek (ja wykorzystałam Belvitę naturalną)
- 3 łyżki miękkiego masła
- 1 łyżka przyprawy korzennej

*na masę serową
- 300 g twarogu półtłustego
- 3 łyżki serka mascarpone
- pół szklanki cukru drobnego
- 4 łyżki puree z dyni
- 2 łyżki mąki ziemniaczanej
- 2 jajka całe
- 2 żółtka
- 2 łyżki przyprawy korzennej

1. Ciasteczka, masło i przyprawę wrzucamy do blendera i rozrabiamy do uzyskania konsystencji mokrego piasku.

2. Tortownicę o średnicy ok.15 cm smarujemy masłem i obsypujemy lekko kaszą manną. Wrzucamy masę ciasteczkową i dociskamy na dno i boki. Przykrywamy folią aluminiową i wstawiamy do lodówki.

3. Twaróg, mascarpone, cukier, puree z dyni, przyprawę korzenną, mąkę i jajka wrzucamy do miksera i miksujemy tylko do połączenia (nie za długo).

4. Piekarnik rozgrzewamy do 200 stopni C. Do tortownicy wlewamy masę serową. Tortownicę owijamy folią aluminiową i wkładamy ją do większej formy (ja wykorzystałam zwykłą blachę). Do blachy wlewamy wrzącą wodę tak, aby sięgała do połowy tortownicy.

5. Wkładamy blachę z sernikiem do piekarnika i zmniejszamy temperaturę do 150 stopni C. Pieczemy przez 1,5 h.

Po upieczeniu wyjęłam sernik z piekarnika. Po wystygnięciu przykryłam folią i wsadziłam na noc do lodówki. Opcjonalnie można wierzch ozdobić ubitą śmietaną z przyprawą korzenną i posypać tartą czekoladą.

Smacznego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz