Menu

piątek, 1 maja 2015

Sernik na spodzie kajmakowo-migdałowym

Dziś 1 maja. Piekę sernik od rana, jest 15:30, a przez Warszawę przeszły już chyba wszystkie pory roku. Nie wiem jak mam to odebrać, ale jak tylko udekorowałam sernik, zrobiłam zdjęcia i zabrałam się za post - pogoda diametralnie zmieniła się na lepsze:) Sernik jest wyśmienity i bardzo gładki.









Składniki:
- 500 gramów twarogu półtłustego
- 1 jajko
- 200 ml śmietany 18%
- 0,5 szklanki cukru
- łyżka soku z cytryny
- łyżka mąki ziemniaczanej
- 20 małych herbatników
- 4 łyżki kajmaku
- garść migdałów całych
- 2 łyżki masła

1. Herbatniki i migdały kruszymy w blenderze, dodajemy masło i 2 łyżki kajmaku - blendujemy. Tortownicę o średnicy 22 cm (średnia) smarujemy masłem (dno i boki) i posypujemy niewielką ilością kaszy mannej. Wykładamy masę ciasteczkową i dokładnie dociskamy do dna i na boki - wkładamy do lodówki.

2. Twaróg blendujemy, aż do utworzenia się gładkiej masy serowej. Dodajemy cukier, jajko, sok z cytryny i 4 łyżki śmietany - miksujemy. Pod koniec dodajemy 2 łyżki kajmaku i 1 łyżkę mąki ziemniaczanej (delikanie zmieni się kolor).

3. Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni C. Do tortownicy wlewamy masę sernikową i wkładamy do piekarnika na 15 minut. 

4. Po tym czasie zmniejszamy temperaturę do 125 stopni C i pieczemy przez 80  minut.

5. Wyłączamy piekarnik i przy uchylonych drzwiczkach 'studzimy' sernik przez ok.45-50 minut.

6. Wyciągamy sernik z piekarnika, wierzch smarujemy pozostałą śmietanką z cukrem i z powrotem wkładamy do piekarnika na 10 minut.

Dekorujemy ubitą śmietaną, orzechami i kajmakiem.
Smacznego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz