Menu

środa, 5 lipca 2017

Frytki z batatów

Co to jest batat? 

Batat, to taki słodki ziemniak pochodzący z rejonów Ameryki Środkowej i Południowej. Posiada wiele cennych właściwości, m.in.:
- jest źródłem energii (skrobia);
- usprawnia pracę jelit (błonnik);
- ma pozytywne działanie na wzrok;
- jest dobry dla osób chorych na cukrzyce (reguluje poziom glukozy);
- posiada dużą dawkę witaminy C, A, wit. z grupy B, E, K oraz kwasu foliowego, beta karotenu i naturalnych przeciwutleniaczy;
- zawiera potas, wapń, magnez, fosfor, chlor, żelazo itp.;

A do tego jest przepyszny i można z niego zrobić różne, ciekawe dania. Ja dziś przygotowałam frytki, które idealnie wpasują się do pełnego obiadu, jak i w ramach zwykłej przekąski.

Porcja widoczna na zdjęciu została przeze mnie przygotowana z jednego, dużego batata.

Czas przygotowania: 10 minut  
Czas pieczenia: 20-25 minut   

Poziom trudności: bardzo łatwe  
Przydatne naczynia: miska, blacha, papier do pieczenia, nóż, deska do krojenia   



Składniki:
- 2-3 bataty (ja użyłam 1 dużego i wyszła cała blacha)
- oliwa z oliwek (3-4 łyżki)
- sól, pieprz

1. Bataty dokładnie myjemy (najlepiej wyszorować czystą gąbką). Osuszamy i kroimy w paski (w kształcie klasycznych frytek). - nie trzeba ich obierać.

2. Nagrzewamy piekarnik do 200 stopni C.

3. Wrzucamy pokrojone bataty do miski, zalewamy oliwą, posypujemy solą i pieprzem i dokładnie mieszamy ręką, aby każdy kawałek był obtoczony w oliwie i przyprawach.



4. Wrzucamy bataty na blachę uprzednio wyłożoną papierem do pieczenia i wkładamy do piekarnika na 20-25 minut.



Smacznego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz