Menu

niedziela, 7 maja 2017

Kulki Oreo (bez pieczenia)

Słodkości, które wykonuję z dodatkiem Oreo są zawsze obłędnie pyszne! A te dzisiejsze kulki to już szczególnie! Nie dość, że nie wymagają pieczenia to jeszcze są banalnie proste i szybkie. Potrzebujemy 4 składników i dostęp do zamrażarki. Pychota:)

Jako polewy użyłam czekoladowych dropsów do rozpuszczania. Zastygają one dużo szybciej niż zwykła czekolada, więc przy wykonywaniu ostatniej czynności (jaką jest posypanie pokruszonymi ciastkami obtoczonych w polewie kulek), trzeba pamiętać, żeby zrobić to od razu. Ja miałam nieco utrudnione zadanie, ponieważ chwilę po obtoczeniu pierwszej kulki w czekoladzie wypadł mi z górnej szafki sos tabasco(!) i wylał się na całą podłogę i na mnie. Ale zdążyłam przed zastygnięciem i kulki są MEGA!

Czas przygotowania: 15 minut 
Czas mrożenia: ok.1,5h 

Poziom trudności: łatwe  
Przydatne naczynia: blender (jeśli nie mamy to woreczek i tłuczek/wałek), łyżka, miska, folia aluminiowa/papier do pieczenia, garnek   




Składniki:
- 10 ciastek Oreo
- 3 łyżki serka śmietankowego (ja użyłam President)
- 3/4 szklanki dropsów z białej czekolady do rozpuszczania (lub tabliczka białej czekolady)
- 1 łyżka oleju kokosowego

1. Ciastka Oreo blendujemy drobno (w przypadku braku blendera wrzucamy ciastka do woreczka, zamykamy i tłuczemy do uzyskania piaskowej masy). 

2. Łyżkę pokruszonych ciastek odstawić do osobnej miseczki (będą potrzebne do posypania na koniec). Pozostałą resztę wrzucamy do drugiej miski i dodajemy serek śmietankowy - dokładnie łączymy za pomocą łyżki.

3. Z otrzymanej masy (uwaga! to, że jest bardzo klejąca to właśnie o to chodzi!) formujemy kulki wielkości orzecha włoskiego i układamy na papierze/folii jedna obok drugiej. Wkładamy całość do zamrażarki na ok.45 minut.

4. Czekoladowe dropsy/czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej z dodatkiem oleju kokosowego. Gdy polewa będzie gotowa wyciągamy kulki z zamrażarki i zamaczamy każdą po kolei (np. za pomocą łyżki) w rozpuszczonej czekoladzie, odkładamy z powrotem na folię/papier i posypujemy od razu pokruszonym oreo.

5. Wstawić do lodówki na ok.45 minut.



Smacznego:)

2 komentarze: