Menu

poniedziałek, 27 lipca 2015

Żurek

Żurek to w sumie taki posiłek 2w1 - niby zupa, ale trochę też drugie danie:) Moja Mama zawsze robi żurek z bardzo dużą ilością dodatków, dzięki czemu zupa jest bardzo syta. Poszłam za przykładem i poczyniłam podobne kroki. Jest to jedna z moich ulubionych zup.




Składniki:
- zakwas na żurek 500 ml (ja kupiłam w Biedronce)
- 200 g boczku wędzonego
- 4 kiełbasy białe
- 2 kiełbasy śląskie
- 2 litry bulionu warzywnego
- 5 jajek ugotowanych na twardo
- 4 ziemniaki średniej wielkości
- 1 cebula
- łyżka chrzanu
- majeranek, sól, pieprz, sos sojowy
- 2 ząbki czosnku
- 200 ml śmietany 18%

1. Boczek kroimy w kostkę i podsmażamy na gorącej patelni. Po ok.2 minutach dodajemy pokrojoną w kostkę cebulę.

2. Do gotującego się na małym ogniu bulionu dodajemy pokrojoną kiełbasę śląską i białą, ziemniaki pokrojone w kostkę oraz boczek z cebulą. Po ok 30 minutach dodajemy zakwas - mieszamy.

3. Po tym czasie dodajemy majeranek, chrzan, sól, pieprz, czosnek przeciśnięty przez praskę oraz pokrojone jajka.

4. Śmietanę można dodać od razu do zupy (przy czym należy pamiętać, żeby najpierw rozrobić ją z 1 łyżką gorącej zupy w osobnym naczyniu). Ja zazwyczaj dodaję śmietanę bezpośrednio na talerz.

Smacznego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz