Menu

piątek, 23 grudnia 2016

Kruche ciastka z wytłoczonymi reniferami

Dziś inspiracja dla tych, którzy lubią świąteczny klimat i wypieki, ale nie za bardzo lubią zbyt długo stać w kuchni. Tych ciastek nie trzeba dekorować po pieczeniu, bo łatwo i szybko udekorujemy je jeszcze przed wstawieniem do piekarnika za pomocą drewnianego wałka dekoracyjnego (ja mam z reniferami). Możecie go kupić w sklepie garneczki.pl.

Niestety nie mam zdjęć po pieczeniu, ponieważ świąteczny klimat w moim domu sprawił, że wszystkie ciastka magicznie zniknęły zanim wzięłam do ręki aparat:)

Czas przygotowania: 10 minut  
Czas trzymania w lodówce: 2 godziny
Czas pieczenia: 10 minut   

Poziom trudności: łatwe  
Przydatne naczynia: folia, papier do pieczenia, blacha, wykrawaczka do ciastek, wałek zwykły, wałek dekoracyjny   






Składniki:
- 1 kostka masła
- 2 żółtka
- 2 łyżki śmietany
- 2 szklanki mąki pszennej
- 1/3 szklanki cukru pudru

1. Przygotowujemy ciasto kruche z tego przepisu. Rozwałkowujemy ciasto trochę grubiej zwykłym, klasycznym wałkiem i podsypujemy mąką. Przed użyciem wałka ze wzorkami podsypać raz jeszcze mąką z jednej i drugiej strony (ciasto łatwo się przykleja do dziurek).

2. Przejechać wałkiem dekoracyjnym od jednej do drugiej strony - mocno dociskając i wyciąć ciasteczka ulubioną wykrawaczką (ja użyłam gwiazdki).

3. Ciastka wyłożyć na blachę uprzednio wyłożonym papierem do pieczenia. Piec w 190 stopniach C ok.10 minut.

Smacznego:)

1 komentarz: