Menu

środa, 7 września 2016

Ekspresowe serniki limonkowe

Został mi serek w wiaderku po moim ostatnim PEANUT BUTTER PIE (nad którego smakiem wciąż się zachwycam:)). Postanowiłam zrobić ekspresowe serniki w szklance, bez pieczenia, bez oczekiwania. Mleko skondensowane możemy zastąpić cukrem pudrem i dodawać więcej/mniej w zależności od tego jaki poziom słodkości chcemy uzyskać.

Do śmietany specjalnie nie dawałam cukru, żeby nie przesłodzić deseru. Jeśli chcemy słodszą wersję - najlepiej dodać 1-2 łyżki cukru pudru podczas ubijania. Żeby zmniejszyć ilość kalorii możemy zamienić śmietanę na jogurt grecki.

Czas przygotowania: 10 minut 

Poziom trudności: bardzo łatwe 
Przydatne naczynia:  miska, łyżka, tarka, mikser/trzepaczka do ubicia śmietany, 2 szklanki



Składniki (na 2 szt.):
- 400g serka białego z wiaderka
- 1/3 szklanki mleka skondensowanego z puszki
- 1 limonka
- 100 ml śmietany 30%
- 2 małe gofry lub 4 ciastka 

 1. Do miski dodajemy serek i mleko skondensowane. Łączymy i sprawdzamy czy taka 'słodkość' nam odpowiada, jeśli nie to dodajemy więcej mleka skondensowanego. Wciskamy sok i startą skórkę z połowy limonki - łączymy.

2. Na dno szklanek wrzucamy pokruszone gofry lub pokruszone ciastka. Do połowy szklanek dodajemy masę serową - w połowie wrzucamy ponownie gofry/ciastka i zakrywamy pozostałą masą.

3. Śmietanę ubijamy (ja ubiłam bez cukru) i wykładamy na wierzch. Całość posypujemy startą skórką z limonki i plastrem limonki.

Można jeść od razu po przygotowaniu, ale polecam schować na 30 minut do lodówki - wtedy serniki są dużo lepsze.

Smacznego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz