Menu

czwartek, 28 kwietnia 2016

Jajko w koszulce

Ostatnio miałam szalony tydzień...wesele przyjaciółki, wyjazdy do Szczecina i z powrotem, w kuchni poszła uszczelka, czyli kompletny brak czasu i warunków do gotowania.

Ale już jestem!:)

Jajko w koszulce. Gotowaliście kiedyś? Ja wcześniej też nie. Zawsze wydawało mi się, że to bardzo skomplikowany zabieg, że trzeba mieć precyzję, wprawę etc. A okazuje się, że jajko w koszulce jest łatwiejsze do zrobienia, niż jajko na twardo.

Łatwiejsze i szybsze! Ścięte białko i płynne żółtko. Lubicie?:)
Ja podałam je na toście z pastą z awokado, cebuli, bazylii i ostrej papryczki - mega!

Czas gotowania: 3 minuty (z zegarkiem w ręku)   
Poziom trudności: łatwe  

Przydatne naczynia: garnek, łyżka, szklanka  


Składniki:
- jajko
- woda (ok.1 litr)
- ocet winny (1 łyżeczka)

1. Jajko wbić do szklanki (tak, aby żółtko było całe).

2. Zagotować wodę w garnku do wrzenia, dodać ocet i zmniejszyć gaz (woda ma teraz lekko wrzeć).

3. Na środku wrzącej wody szybkim ruchem wykonać 'wir' za pomocą łyżki. Do tego wiru 'wlewamy' jajko i gotujemy dosłownie 3 minuty. Wyciągamy łyżką cedzakową.

Podawać np.z tostem.
Jeśli robimy więcej niż 1 jajko, należy pamiętać, że każdą sztukę gotujemy OSOBNO.

Smacznego:)

3 komentarze: