Menu

piątek, 3 listopada 2017

Smalec z boczkiem

Uważam, że na weselach - oprócz oczywiście unoszącej się wszędzie miłości - najlepsze są wiejskie stoły. Dla mnie to jest chyba jedna z najlepszych atrakcji, przysięgam! Kabanosy, chleb ze smalcem i koniecznie z ogórkiem kiszonym, bimber oczywiście też tam się znajdzie taki pyszny. No szczerze powiem, że jestem tam stałym bywalcem, a mój Mateusz ostatnio zaczął chodzić do wiejskich stołów z widelcem w kieszeni (bardzo mądrze, nigdy nie wiesz co Cię zainspiruje, co będziesz chciał spożyć nagle!). 

Jesienna aura nadeszła już na dobre, do tego orkan Grzegorz (wtf? dlaczego Grzegorz?), więc nic tylko siedzieć w domu pod kocem z grzanym winem, oglądać netflixa i upiec sobie domowy chleb pszenny (przepis), a do tego zrobić sobie ministół wiejsko-weselny - zaczynając od smalcu! Smalec musi mieć dużo boczku - takie moje zdanie. Ale może to dlatego, że uwielbiam boczek i to jest chyba moje ulubione mięso, a zaraz po nim karkówka.

Tak czy inaczej koniecznie zróbcie sobie taki smalec - na jesień doskonały. Raz na jakiś czas zjeść można, a teraz sezon na wesela przecież dobiegł końca.

Czas przygotowania: 30 minut

Poziom trudności: łatwe  
Przydatne naczynia: patelnia, szpatułka, deska do krojenia, nóż   





Składniki:
- 450 g słoniny
- 500 g boczku wędzonego
- 4 ząbki czosnku
- 2 cebule
- sól, pieprz

1. Słoninę najlepiej zmielić w maszynce do mięsa, ale jeśli tak jak ja nie macie takowej to można włożyć mniejsze kawałki do blendera, albo drobno pokroić nożem - ale z tym będzie trochę pracy.

2. Całą drobno pokrojoną słoninę wrzucamy na patelnię i topimy na średnim ogniu - raz na jakiś czas przemieszać.

3. W tym czasie drobno pokroić albo zmielić boczek i po 10 minutach wytapiania słoniny dorzucić pokrojony boczek. Dalej wytapiamy i po 8 minutach dorzucamy pokrojoną drobno cebulę i czosnek - dorzucamy do reszty. Doprawiamy solą i pieprzem do smaku.

4. Ściągamy patelnię z gazu i po ok.10 minutach jak lekko się przestudzi to wlewamy do pojemników (ja użyłam 2 mniejszych słoików). Następnie po wystudzeniu wkładamy do lodówki.

Jeść koniecznie z chlebem i z ogórkiem kiszonym.
Smacznego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz