Menu

poniedziałek, 2 lipca 2018

Przystanek Makowica + grillowe inspiracje

Jakiś czas temu byłam na służbowym wyjeździe. Miejsce w którym się znalazłam bardzo mnie urzekło i stwierdzam, że to idealna destynacja m.in. dla osób mieszkających w Warszawie i okolicach, którzy marzą o błogim spokoju z dala od zgiełku miasta. Bardzo polecam!

Przystanek Makowica znajduje się we wsi Makowica oddalonej o 80 km od Warszawy (co daje nam możliwość spędzenia w podróży zaledwie 1,5h). To miejsce, gdzie gołym okiem widać ile pracy i miłości włożono w aranżację i klimat. Można tu porządnie wypocząć od ludzi, spalin, pośpiechu i wszystkiego tego co nam przeszkadza na co dzień w mieście.

Poniżej inspiracje i przepisy na grilla:




Pomysł na karkówkę z grilla:
Karkówkę najlepiej wcześniej (2-3 dni) zamarynować i włożyć do lodówki. 

Marynata na 1kg mięsa: 
- 1/2 szklanki oliwy
- łyżka papryki
- łyżka oregano
- łyżka majeranku
- 3 ząbki czosnku (drobno pokrojone lub przeciśnięte przez praskę)
- 4 łyżki keczupu
- 1 łyżeczka soli
- 1 łyżeczka pieprzu

Wszystkie składniki na marynatę łączymy. Karkówkę myjemy, osuszamy i kroimy na 'kotlety'. Obtaczamy każdy kawałek z dwóch stron i wkładamy do lodówki na min.12h - polecam jednak dłużej.



Na grilla możemy wrzucić większość warzyw. Wystarczy pokroić je w mniejsze kawałki, oblać lekko oliwą i przyprawić do smaku solą, pieprzem i ziołami.



Pomysł na rybę z grilla:
Rybę (np. dorsz lub pstrąg łososiowy) myjemy, osuszamy, wyciągamy ości. Przyprawiamy solą i pieprzem. Do środka wkładamy świeży koper, świeżą pietruszkę, plastry czosnku, kawałki cebuli czerwonej, kawałki masła i plastry cytryny. Całość zawijamy w folię aluminiową i grillujemy.



Do każdej grillowej potrawy zawsze pasują różnego rodzaju sałatki. Moje ulubione to:
Sałatka z makaronem i brokułem - przepis.
Sałatka z rukolą - przepis.
Sałatka z serem pleśniowym i nerkowcami - przepis.  



Sosy, które przygotowałam do naszego obiadu to moje ulubione trio, czyli: czosnkowy, belgijski i tzatziki - przepis.

Przystanek Makowica



Przystanek Makowica

Przystanek Makowica

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz