Menu

poniedziałek, 7 listopada 2016

Pikantny krem marchewkowo-paprykowy

Kiedyś nie lubiłam ostrych potraw, a ostatnio coraz bardziej się do nich przekonuje. Chciałam zrobić dziś wielki garnek żurku, ale zaczęło strasznie padać, więc wyciągnęłam z zamrażarki karotkę (na którą od dłuższego czasu nie miałam pomysłu) i udało mi się zrobić naprawdę pyszny krem marchewkowo-paprykowy.

Czas przygotowania: 5 minut  
Czas gotowania: 15 minut   

Poziom trudności: bardzo łatwe  
Przydatne naczynia: garnek, blender, deska do krojenia, łyżka






Składniki:
- 1/2 cebuli białej
- 2 ząbki czosnku
- 0,5 kg marchewek (ja miałam mrożone karotki)
- 1/2 papryki czerwonej 
- 1/2 papryczki ostrej czerwonej
- 0,5 l gorącego bulionu
- 2 łyżki masła klarowanego
- 1 łyżka oliwy
- 4 łyżki śmietany 18%
- przyprawy: sól, pieprz, curry, papryka ostra, sos sojowy, tabasco

1. W średniej wielkości garnku podsmażamy na maśle klarowanym i oliwie pokrojoną w drobną kostkę cebulę, papryczkę ostrą i czosnek. Po ok.2-3 minutach dolewamy gorący bulion.

2. Do bulionu dodajemy karotkę lub marchewkę (obraną i pokrojoną w małe plastry) oraz pokrojoną w mniejsze kawałki paprykę.

3. Gotujemy min. 10 minut i blendujemy do uzyskania zupy-krem.

4. Doprawiamy według uznania solą, pieprzem, curry (minimum 1 łyżka), papryką i sosem sojowym. Zabielamy śmietaną i mieszamy.

Smacznego:)

1 komentarz: