Menu

niedziela, 31 stycznia 2016

Jajka sadzone na ostro

Kiedyś jak nie miałam chleba na śniadanie to szłam do sklepu i go kupowałam. Teraz jak nie mam chleba na śniadanie to po prostu wymyślam coś bez dodatku pieczywa:) Jakie to proste prawda?

Nie często jem ostre rzeczy, ale ostatnio zauważyłam, że zaczęłam dodawać ostrą papryczkę do moich dań. Nie za dużo, bo nie chodzi o to, żeby paliło, ale dla smaku jak najbardziej. Kolejny przepisy w stylu: to co masz w lodówce pokrój i wrzuć na patelnię. Lubię:)

Czas przygotowania: 2 minuty
Czas smażenia: ok.12-16 minut (zależy od kuchenki)

Poziom trudności: łatwe
Przydatne naczynia: patelnia, deska do krojenia, nóż, szpatułka




Składniki:
- 2 jajka
- garść szpinaku świeżego
- 1/4 kostki sera feta
- 1/4 papryczki ostrej
- 2 kabanosy
- 1 ząbek czosnku
- 8 pomidorków koktajlowych
- 2 plastry boczku wędzonego
- szczypiorek
- masło klarowane
- sól, pieprz

1. Kroimy: szpinak, kabanosy, pomidorki, boczek i papryczkę - wrzucamy na rozgrzaną patelnię z masłem klarowanym (średni ogień).

2. Po ok.3-4 minutach dorzucamy drobno pokrojony czosnek, i pokrojony ser feta - mieszamy szpatułką.

3. Po chwili jeszcze raz mieszamy wszystko razem, zmniejszamy gaz, za pomocą szpatułki robimy dwie dziury (miejsca na jajka) ze składników i do środka wbijamy jajka.

4. Zakrywamy pokrywką i zostawiamy. Gdy jajka się zetną odstawiamy z kuchenki, doprawiamy solą i pieprzem i posypujemy szczypiorkiem.

Smacznego:)

1 komentarz: